Firma Tedex prezentuje oleje do przekładni automatycznych
Ulepszone i coraz bardziej popularne konstrukcje automatycznych skrzyń biegów niosą dla producentów środków smarowych wyzwania dotyczące opracowania odpowiedniego środka smarowego, zapewniającego niezawodną pracę przekładni oraz kulturę jazdy.
Tedex SA jako ich producent opracował gamę olejów do przekładni automatycznych, wśród których na szczególną uwagę zasługują produkty o podanych poniżej nazwach handlowych:
► Tedex CVT
► Tedex DSG
► Tedex ATF 134
► Tedex Synth H6
► Tedex Synth H8
Tedex Synth H 6 jest jednym z płynów ATF (automatic transmission fluid) nowej generacji opracowanym dla wszystkich sześciobiegowych automatycznych przekładni ZF. Zapewnia maksymalną ochronę przed ich zużyciem w każdych wa¬runkach eksploatacyjnych. Przeznaczony jest do użytku w najnowszych przekładniach serii 6HP w ZF 6HP19, 6HP21, 6HP26, 6HP28, 6HP32, 6HP34, jak również w pięciobiegowych automatycznych skrzyniach biegów serii 5HP Jest produkowany na bazie olejów hydro- krakowanych oraz PAO ze specjalnymi dodatkami oraz inhibitorami zapewniającymi idealne działanie automatycznych skrzyni biegów
Tedex Synth H 8 został opracowany do zastosowania zarówno w najnowszych przekładniach firmy ZF serii 8HP -8HP45, 8HP55, 6HP26, 8HP70, 8HP90, jak i w 6-biegowych przekładniach automatycznych serii 6HP - 6HP19X do Audi Q7,6HP19A oraz 6HP28AF. Jest produkowany na bazie olejów hydrokrakowanych oraz PAO ze specjalnymi dodatkami oraz inhibitorami zapewniającymi idealne działanie automatycznych skrzyni biegów.
Olej przekładniowy Tedex ATF CVT przeznaczony jest do najnowszej generacji automatycznych bezstopniowych skrzyń biegów typu CVT (countinously variable transmission). Wyprodukowa¬ny ze specjalnie wyselekcjonowanych syntetycznych olejów bazowych zapew¬niających doskonałe właściwości oleju w niskich temperaturach, a specjalny pa¬kiet dodatków zwiększa jego odporność na utlenianie oraz starzenie się.
Tedex ATF DSG to najwyższej jakości, w pełni syntetyczny olej, opracowany w oparciu o nowoczesny pakiet dodatków uszlachetniających. Formulacja ta zapewnia właściwą pracę systemu mokrych sprzęgieł wykorzystywanych w skrzyniach dwusprzęgłowych DSG (dual clutch gear) oraz DCT. Ma zastosowania w wielu markach pojazdów. m.in. w 6-biegowych skrzyniach DSG w AUDI, VW, Seat, Sko¬da spełniających normę VW G052182.
Tedex ATF 134 jako najwyższej jakości olej syntetyczny przeznaczony jest do najnowszej generacji automatycznych siedmiostopniowych skrzyń biegów mon¬towanych w osobowych samochodach firmy Mercedes-Benz. Produkowany jest na bazie olejów hydrokrakowanych oraz PAO ze specjalnymi dodatkami oraz in¬hibitorami zapewniającymi idealne dzia¬łanie automatycznych skrzyń biegów Mercedes Benz typu NAG2. Może być też stosowany w samochodach Chrysler Crossfire, SsangYong wyposa¬żonych w skrzynie MB oraz we wszyst-kich pojazdach, w których przewidziano zastosowanie oleju z dopuszczeniem MB 236.14. Został opracowany, aby zoptymalizować zmianę przełożeń.
Tedex SA jako ich producent opracował gamę olejów do przekładni automatycznych, wśród których na szczególną uwagę zasługują produkty o podanych poniżej nazwach handlowych:
► Tedex CVT
► Tedex DSG
► Tedex ATF 134
► Tedex Synth H6
► Tedex Synth H8
Tedex Synth H 6 jest jednym z płynów ATF (automatic transmission fluid) nowej generacji opracowanym dla wszystkich sześciobiegowych automatycznych przekładni ZF. Zapewnia maksymalną ochronę przed ich zużyciem w każdych wa¬runkach eksploatacyjnych. Przeznaczony jest do użytku w najnowszych przekładniach serii 6HP w ZF 6HP19, 6HP21, 6HP26, 6HP28, 6HP32, 6HP34, jak również w pięciobiegowych automatycznych skrzyniach biegów serii 5HP Jest produkowany na bazie olejów hydro- krakowanych oraz PAO ze specjalnymi dodatkami oraz inhibitorami zapewniającymi idealne działanie automatycznych skrzyni biegów
Tedex Synth H 8 został opracowany do zastosowania zarówno w najnowszych przekładniach firmy ZF serii 8HP -8HP45, 8HP55, 6HP26, 8HP70, 8HP90, jak i w 6-biegowych przekładniach automatycznych serii 6HP - 6HP19X do Audi Q7,6HP19A oraz 6HP28AF. Jest produkowany na bazie olejów hydrokrakowanych oraz PAO ze specjalnymi dodatkami oraz inhibitorami zapewniającymi idealne działanie automatycznych skrzyni biegów.
Olej przekładniowy Tedex ATF CVT przeznaczony jest do najnowszej generacji automatycznych bezstopniowych skrzyń biegów typu CVT (countinously variable transmission). Wyprodukowa¬ny ze specjalnie wyselekcjonowanych syntetycznych olejów bazowych zapew¬niających doskonałe właściwości oleju w niskich temperaturach, a specjalny pa¬kiet dodatków zwiększa jego odporność na utlenianie oraz starzenie się.
Tedex ATF DSG to najwyższej jakości, w pełni syntetyczny olej, opracowany w oparciu o nowoczesny pakiet dodatków uszlachetniających. Formulacja ta zapewnia właściwą pracę systemu mokrych sprzęgieł wykorzystywanych w skrzyniach dwusprzęgłowych DSG (dual clutch gear) oraz DCT. Ma zastosowania w wielu markach pojazdów. m.in. w 6-biegowych skrzyniach DSG w AUDI, VW, Seat, Sko¬da spełniających normę VW G052182.
Tedex ATF 134 jako najwyższej jakości olej syntetyczny przeznaczony jest do najnowszej generacji automatycznych siedmiostopniowych skrzyń biegów mon¬towanych w osobowych samochodach firmy Mercedes-Benz. Produkowany jest na bazie olejów hydrokrakowanych oraz PAO ze specjalnymi dodatkami oraz in¬hibitorami zapewniającymi idealne dzia¬łanie automatycznych skrzyń biegów Mercedes Benz typu NAG2. Może być też stosowany w samochodach Chrysler Crossfire, SsangYong wyposa¬żonych w skrzynie MB oraz we wszyst-kich pojazdach, w których przewidziano zastosowanie oleju z dopuszczeniem MB 236.14. Został opracowany, aby zoptymalizować zmianę przełożeń.